Kansainvälisille markkinoille kasvanut, suomalainen kuluttajatuotejätti Tammer Brands Oy investoi 15 MEUR logistiikkakeskuksensa laajentamiseen Hämeenlinnassa.
”Kasvuamme on osittain jarruttanut riittämätön kapasiteetti erityisesti logistiikassa ja tämän investoinnin myötä otamme seuraavan harppauksen toiminnassamme”, kommentoi Tammer Brandsin kaupallinen johtaja Vesa Mäenpää.
Investoinnin ajureina ovat erityisesti yhtiön tunnetuimpien brändien myynninkasvu ja voimakkaasti kasvanut vientikysyntä yhdessä verkkokauppa-asiakkuuksien kasvun kanssa.
“Tällä investoinnilla vahvistamme entisestään merkittävää rooliamme Pohjois-Euroopan kuluttajatuotemarkkinalla” toteaa yhtiön toimitusjohtaja Zachary Mäenpää.
Uuden sukupolven innovaatioita
Logistiikkakeskuksen automaatioastetta nostetaan merkittävästi panostamalla uuden sukupolven logistiikka-automaatioon sekä rakennuksen kokonaisenergiatehokkuuteen. Laajennukseen asennettiin maalämpö ja se tehtiin markkinoiden energiatehokkaimmista materiaaleista. Rakennuksesta tehtiin mahdollisimman tiivis kiinnittämällä jokaiseen yksityiskohtaan huomiota. Rakentaminen aloitettiin syyskuussa 2019 ja laajennus valmistui elokuussa 2020.
“Tämä on meille hieno hanke. On ensisijaisen tärkeää, että asiakas arvostaa samoja asioita kuin me: laadukasta tekemistä, energiatehokkuutta, ympäristöystävällisyyttä ja rakennuksen pitkää käyttöikää”, kommentoi Meijoun toimitusjohtaja Marko Kuusisto.
”Meijou vakuutti meidät monipuolisilla referensseillään sekä maineellaan alan innovatiivisena toimijana”, Tammer Brandsin Mäenpää summaa.